Auto

Poválečná výroba amerických automobilů

Poválečná výroba amerických automobilů

V roce 1942 se zastavila výroba amerických vozů, továrny ustoupily pro potřeby války, ale o to působivější modely začaly proudit na trh v poválečném období.

Výroba vozů značky Buick pokračovala koncem roku 1945. Předválečné modely prošly úpravou, například B-body Buick přešel na dvoudvéřový model. Kvalita interiérů pokračovala ve vysoké kvalitě, čalounění bylo z jemnějších látek, nově přibyli středové loketní opěrky zadních sedadel a obložení ze dřeva. Úpravy motoru zvýšily výkon na 118 koní.

 Model Cadilac z roku 1946 učinil oproti předválečnému období jen drobnou změnu. Nové ozdoby na kapotě nahradily původní okřídlenou sošku.

Chevrolet prošel několika designovými změnami a zaměřil se na luxusní řady. Původní Stylemaster nahradil Master DeLuxe Stylemaster a Fleetmaster nahradil Special DeLuxe Fleetmaster. Technicky byly modely Fleetline nejvyšší řadou pro Chevrolet, ale šlo o podskupinu série Fleetmaster. Stylisté společnosti Chrysler byli zaneprázdněni a připravovali aktualizované návrhy na obnovení výroby. Základní model karoserie pro rok 1946 byl stále založen na vzorech z roku 1942, nicméně změny doznaly nové linie předních blatníků.

Inženýři společnosti Chrysler zkonstruovali první revidovanou poloautomatickou převodovku Prestomatic pro poválečná auta. Modely z oceli a dřeva pod označením Town & Country pokračovaly ve výrobě, ale místo předválečného modelu kombi, přišla značka s čtyřdvéřovým sedanem a dvoudvéřovým kabrioletem.

V započaté práci pokračovaly známé značky Ford, Dodge i méně známé jako Crosley nebo Desoto. V současné době se USA řadí mezi přední země s počtem zaměstnanců pracujících v automobilovém průmyslu. Každoroční mezinárodní autosalon v Detroitu patří mezi nejpopulárnější na světě.

To top